Karşınızda BMW 330ci |
Bahar aylarında PETROLKAFA olarak aklıma hep iki şey düşüyor: motorsikletler ve cabriolar. Maddi olarak ulaşmak çok daha kolay olsa da, motorsikletin İstanbul trafiğinde büyük bir risk olduğunu düşünüyorum. Şöyle Fransa'da veya İtalya'da yaşasam hiç düşünmeden alırdım. Şu durumda, ikinci alternatife kalıyoruz: cabriolar. Ama onlar da pek ucuz olmuyor. Yine de 2. elde cazip fırsatlar bulmak her zaman mümkün. İşte yakın bir arkadaşım benzeri bir fırsatı değerlendirmiş ve 2003 model bir BMW 330ci almış. Bu aracı güzel bir Mayıs gününde test etme fırsatı buldum.
İlk İzlenim
Her ne kadar 2 önceki kasa olsa da (E46), bence araç hala güzel gözüküyor. BMW'nin öngörülü tasarımının sonucu bu. Sonraki kasa (E90) coupe ve cabrioların da dizayn olarak çok şık ve elegant olduğunu (özellikle sıkıcı sedanla aralarında olan dizayn farklılıkları bunda çok etkili) eklemeliyim.
Kumaş tavan, yakışıklı bir profil çizgisi ve arka tasarım demek |
Gelelim işin kalbine
3000cc motor gürül gürül valla. 6 silindirin tatlı tınısı insana herşeyi unutturuyor. Aracın üstü açık olunca da hem motor hem egsozt sesini daha iyi duyuyor insan. Araç 100bin km'yi devirmiş olmasına rağmen motor hala sağlıklı bir izlenim bırakıyor. Yüksek hacimli atmosferik motorun verdiği zevk bence yeni neslin düşük hacimli turbo motorlarında pek yok. Ama tabi bunun acısı benzin istasyonunda çıkıyor. 231hp'lik 330ci için fabrika verisi olan 6.5sn ise bana biraz iyimser geldi. Yol tutuşundan çok etkilendiğimi söylemem lazım. ESP açıkken bile 330ci arkasını bırakmakta istekli ve bunu çok kontrollü yaptığını hissettiriyor. Arkadan itişin büyüsü...
Ancak direksiyon çok ağırdı, yani ilk arabam olan hidrolik direksiyonu olmayan 94 model Corolla'nın direksiyonu bile neredeyse daha yumuşaktı. Hoş, sportif kullanımlarda, sert direksiyonun faydası oluyor.
Aksesuar zenginliği 10 yıl öncesinin arabası mı dedirtiyor |
Arka koltuklara 2 çocuk veya minyon 2 bayan oturur. Ama çok geniş olduğunu söyleyemem. Bagaja ise 2 valiz sığar, daha fazlası değil... Zaten bu aracın keyfi en çok 2 kişi çıkar, benden söylemesi. (2 uğurlu sayım değil)
Bagaja 2 valiz sığar ama mucize beklemeyin |
Sonuç olarak bence 10 yaşında bir arabadan beklenmeyecek bir keyif sağlıyor. Araca çok iyi bakılmıştı, fotolardan da anlayabilirsiniz. Hem içi, hem dışı, hem tentesi gayet iyi durumda. 2. elde almak için çok uygun bir seçim olduğunu itiraf etmeliyim. Tek can sıkıcı kısmı yüksek vergiler olacaktır, ama bildiğiniz gibi belli bir yaşın altındaki araçların vergileri de düşüyor.
Erdem'e böyle keyifli bir günde arabasını paylaştığı için teşekkür ederim. |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder