Kurumsal hayata alışkın olanlar bilir:
İlk çeyrek sonuçları her zaman önemlidir. Ben de bunun önemini bildiğimden model model ilk çeyrek satış rakamları analizi yapmak istedim. Geçen sene ortalarında yazdığım
yazıyla karşılaştırmalı gitmek sizin için de keyifli olabilir. Değişen çok şey olmasa da bazı sürprizler mevcut. En çok satan segmentlerden geriye doğru gidelim:
C Sınıfı(meali: kompakt araçlar) |
Sıra | Marka/Model | Mart 2013 satış | 2013 yıllık satış |
1 | Fiat Linea | 3.220 | 6.061 |
2 | VW Golf | 1.762 | 3.092 |
3 | Opel Astra HB | 1.704 | 3.110 |
4 | Opel Astra Sedan | 1.330 | 2.456 |
5 | Ford Focus Sedan | 1.209 | 2.638 |
6 | VW Jetta | 1.204 | 4.295 |
7 | Toyota Auris | 1.071 | 2.280 |
8 | Renault Fluence | 1.066 | 4.073 |
9 | Honda Civic | 1.014 | 2.072 |
10 | Hyundai i30 | 943 | 1.635 |
Linea hala sadece bu segmentin değil, aslında tüm pazarın en çok satan modeli. (not: aslında Liena B segmenti bir araba sayılır,sonuçta Punto'nun çekip uzatılmışı... Ama nedense sektör onu C segmentinde takip ediyor). Ama aslında bu sınıfın bence gizli bir lideri var: VW Golf+Jetta. Sonuçta Jetta Golf'un sedanı. Bununla beraber Opel Astra'ın aslında listede sedan ve hatchback ile 3. ve 4. sırayı kapattığını hatırlatayım. Sıralama sadece Mart satışlarına göre olduğundan Fluence aylık bir düşüşe maruz kalmış, oysaki toplamda 3. sırada.
B Sınıfı (meali: ufak sınıf) |
Sıra | Marka/Model | Mart 2013 satış | 2013 yıllık satış |
1 | Renault Symbol | 3.409 | 5.886 |
2 | VW Polo | 1.904 | 4.160 |
3 | Opel Corsa | 1.791 | 3.134 |
4 | Renault Clio | 1.674 | 4.677 |
5 | Ford Fiesta | 1.414 | 2.292 |
6 | Hyundai i20 | 1.331 | 3.411 |
7 | Peugeot 301 | 1.244 | 2.429 |
8 | Dacia Sandero | 911 | 2.197 |
9 | Citroen C-Elysee | 817 | 2.015 |
10 | Chevrolet Aveo Sedan | 427 | 742 |
B sınıfında ilginç yenilikler var. Renault Dacia Logan bozması Symbol'uyle ilk sırada. Polo ve Corsa hala iyi satıyor. Yeni Clio ise bu sıralamada üst sıraları zorlayacak gibi duruyor. Bence dizaynı sınıfının uzak ara en güzel arabası olan Clio'nun fiyatı biraz daha inse kesin bestseller olur. Auto Showla beraber piyasaya giren Peugeot 301 ve Citron C-Elysee bu segmentte ciddi rakamlar yakalamaya başlamışlar. Çok benzer olan bu iki arabadan benim favorim özellikle derli toplu iç dizaynı nedeniyle Citroen. Dacia'nın en zayıf kaldığı modeli Sandero bu sınıfta tecrübeli rakipleri karşısında zorlanıyor.
D Sınıfı(meali: orta segment) |
Sıra | Marka/Model | Mart 2013 satış | 2013 yıllık satış |
1 | VW Passat | 1.305 | 2.892 |
2 | BMW 3 Serisi | 911 | 1.905 |
3 | Mercedes C Serisi | 442 | 915 |
4 | Renault Latitude | 288 | 416 |
5 | VW CC | 288 | 493 |
Önceki yazımı birebir kopyalasam birşey farketmez:
VW Passat bu segmentin ezici lideri olmaya devam ediyor. Geçen kasa sınıfının en çirkin arabasıyken, yenilenen kasayla beraber tipini de düzelten Passat satışlarını arttırdı. BMW de kasa yenilemenin kaymağını yiyenlerden. Yeni 1600 turbo motoruyla BMW 316i artık yeterli performansa ve cazip fiyata sahip bir araba oldu. Yani 316i, yeni C180 oldu diyebiliriz. İleride yollarda çok 316 göreceğimize eminim. Audi, bu segmentte A4'ün vergi avantajına sahip olmayan motorları yüzünden rakiplerinin gerisinde kalıyor.
Bu sınıfın bir diğer yükseleni ise VW CC. Bence piyasadaki en güzel görünen arabalardan biri ve fakir CLS'si olarak nitelendirebileceğim bir fiyata sahip.
Kompakt SUV segmenti (meali: ne idüğü belirsiz, cip görünümlü yüksek hatchback gibin segmenti)
|
Sıra | Marka/Model | Mart 2013 satış | 2013 yıllık satış |
1 | Dacia Duster | 870 | 2.340 |
2 | Nissan Qashqai | 861 | 1.651 |
3 | Hyundai ix35 | 526 | 1.065 |
4 | VW Tiguan | 352 | 1.237 |
5 | Kia Sportage | 416 | 1.179 |
Dacia Duster Kompakt SUV sınıfında ağırlığını iyiden iyiye hissettiriyor. Qashqai yaklaşık 8 yıldır piyasada olmasına rağmen nasıl bu kadar satıyor ben anlamıyorum. ix35, Tiguan ve Sportage modellerinin üçünü de tavsiye edebilirim. Satış rakamları da bunu destekliyor aslında. Hatta babama Sportage aldırdığımı da söylersem mahsuru yok herhalde.
E Sınıfı(meali: orta-üst segment) |
Sıra | Marka/Model | Mart 2013 satış | 2013 yıllık satış |
1 | BMW 5 Serisi | 315 | 759 |
2 | Audi A6 | 156 | 349 |
3 | Mercedes E Serisi | 106 | 759 |
4 | Volvo S80 | 27 | 76 |
5 | Jaguar XF | 16 | 30 |
E Serisi mart ayında, herhalde nisan-mayıs gibi kasa yenilediği için az satmış, yoksa ilk 3 ay satışları BMW 5 serisi ile eşit. Bu arada yollarda çok sayıda BMW 525d X-drive görmeye başladım, BMW bir kampanya yaptı da benim mi haberim yok? S80, 1.6lt dizel motoruyla kıt kanaat de olsa satmaya devam ediyor.
F Sınıfı(meali: üst segment/manda kasa ve türevleri) |
Sıra | Marka/Model | Mart 2013 satış | 2013 yıllık satış |
1 | BMW 7 Serisi | 17 | 40 |
2 | Porsche Panamera | 15 | 24 |
3 | Mercedes S Serisi | 14 | 58 |
4 | Jaguar XJ | 9 | 21 |
5 | Audi A8 | 6 | 23 |
İlk 3 ay satışı lideri, Mercedes S-serisi ama ayı BMW 7 serisi 1. bitirmiş. Panamera dizel ve hybrid gibi modelleriyle cazibesini arttırıyor gibi hissediyorum.
Kompakt MPV (Sülaleyi içine alan araçlar segmenti) |
Sıra | Marka/Model | Mart 2013 satış | 2013 yıllık satış |
1 | Dacia Lodgy | 388 | 552 |
2 | Ford C-MAX | 303 | 609 |
3 | Mercedes B Serisi | 133 | 234 |
4 | Toyota Verso | 69 | 74 |
5 | Renault Scenic | 68 | 171 |
Kompakt MPV'lerde ilk 3 ay lideri, yollarda da çok görmeye başladığımız Ford C-Max, ancak ayın kazananı Dacia Lodgy. Bence Ford'u geçer sene sonunda. Mercedes'in neye benzediği belli olmayan B serisi bence o tipe iyi satıyor. Bayanları cezbediyor sanırım...
Pick-Up Segmenti (kaptıkaçtı segmenti) |
Sıra | Marka/Model | Mart 2013 satış | 2013 yıllık satış |
1 | Mitsubishi L200 | 372 | 751 |
2 | VW Amarok | 205 | 591 |
3 | Isuzu D-MAX | 203 | 473 |
4 | Nissan Navara | 199 | 363 |
5 | Toyota Hilux | 196 | 453 |
Bu sene bu yazılarıma yeni eklediğim bir segment pick-uplar. Jip havasına ulaşmanın ucuz ama makas süspansiyonlu yolu olan pickuplarda meğer çok sıkı bir rezabet varmış, satış rakamları çok yakın!! Yılların lideri Navara, yerini Mitsubishi L200'e bırakmış. Japonların arasında bir Alman var: Amarok da 2.liğe oturmuş.
LCV Segmenti (Hafif Ticari Araç ya da TEM'de şuursuzca gazlayanlar segmenti) |
Sıra | Marka/Model | Mart 2013 satış | 2013 yıllık satış |
1 | Fiat Doblo | 2.260 | 5.277 |
2 | Ford Connect | 1.505 | 4.373 |
3 | Fiat Fiorino | 1.446 | 3.070 |
4 | VW Caddy | 879 | 1.877 |
5 | Dacia Dokker | 805 | 889 |
6 | Citroen Berlingo | 801 | 1.317 |
7 | VW Transporter | 775 | 1.770 |
8 | Peugeot Partner Tepee | 771 | 1.178 |
9 | Renault Kangoo | 336 | 923 |
10 | Citroen Nemo | 304 | 681 |
|
Diğer bir yeni segment de hafif ticari araçlar. Esas burada çok sıkı rekabet var. Fiat bu konunun uzmanı olan hem Doblo hem Fiorino ile çok iyi satış rakamlarına imza atmış. Ford Connect de gayet iyi durumda 2. sırada. Dacia Dokker ile çok hızlı bir giriş yapmış segmente. Beni şaşırtan 3 Fransızın zayıf performansı oldu. Özellikle Renault Kangoo ile nasıl bu kadar düşük rakamlara imza atmış ben anlamadım.
A Sınıfı |
Sıra | Marka/Model | Mart 2013 satış | 2013 yıllık satış |
1 | Skoda Citigo | 49 | 77 |
2 | Fiat Panda | 33 | 88 |
3 | Kia Picanto | 20 | 42 |
4 | Fiat 500 | 14 | 21 |
5 | Peugeot 107 | 10 | 21 |
Diyecek çok birşey yok, Türk halkı ufak araba sevmez zaten. Bu segmentin, lüks F segmenti kadar satmasından da anlayabilirsiniz. Yeni Skoda Citigo'nun bu kadar başarılı olması beni şaşırttı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder