14 Haziran 2013 Cuma

İnceleme-Karşılaştırma: BMW 320i ed - 320d

Bugün ilginç bir karşılaştırma ile karşınızdayım. BMW 320d ile 320i ed (efficient dynamics) modellerini ardarda sürme fırsatı buldum. Bu aile içi mücadeleyle ilgili sizlere yardımcı olacağına inandığım düşüncelerimi paylaşacağım.

BMW, 320d ile çok güzel bir niche yakaladı, yıllardır orada hakimiyetini sürdürüyor. Hem şirket arabası, hem özel kullanım için tercih edilen bir model. Kalantor abiler, "biraz" gazlamayı seven paralı üniversite gençliği ("çok" gazlayanlar 2. el mini cooper S alıyor bu ara), çocuğunu okuldan arabayla alan ortayaşlı anne gibi geniş bir zümrenin ilgisini çekiyor. Gücü her jenerasyonla artıyor, ama tüketimi düşüyor. Bu nedenle cazibesini korumayı başardı. 

Tüm dünyada da durum böyle tabi. 320d bir araştırmaya göre tüm BMW modelleri arasında sürücülerin en hızlı kullandığı modelmiş. Ki buna M3, Z4, 640i gibi modellerin de dahil olduğu düşünülürse ne kadar büyük bir şeyden bahsettiğimi daha iyi anlarsınız.
Ancak Türkiye'de 1600cc altı motorlara avantaj sağlayan vergi sistemi nedeniyle 320d'nin de mensubu olduğu 2000cc model satışları baltalanıyor. 1600cc'ye sahip eski 316i'ler hiç bir zaman hantallıktan kurtulamamıştı, o nedenle de Mercedes C180'in 1600cc motor çıkarması BMW'yi zor durumda bırakmıştı. Ama BMW son kasayla beraber yeni 1600cc benzinli turbo motorlarını piyasaya sürdü. 136hp'lik 316i ve 170hp'lik 320i ed vergi avantajını gayet güzel sömürüyorlar. Bugünkü karşılaştırma 170hp'lik model ile 184hp'lik 320d üzerine. Önce teknik verilere bakalım:


Kağıt üstünde çok fark yok 2 model arasında. 14hp beygir farkı neredeyse gözardı edilebilir. Ancak 130Nm'lik tork farkı kağıt üstünde bile korkutucu duruyor. Piyasada torku 130Nm'den az olan arabalar var hala!! Kağıt üstü tüketim farkı 100km'de 2lt civarı. Azami hızları aynı! 0-100km hızlanmaları arasında ise dizel lehine 0.2sn fark var. Bu çoğumuzun fark bile etmeyeceği kadar küçük.

İç dizaynları tamamen aynı olan 2 modelin görünüşte tek farkları 320i ed'nin 16" jantlarla gelmesi (daha küçük lastiklerin direnci azaltıp tüketimi düşüreceği gerekçesiyle). Bu kasaya 16" jant biraz ufak kalıyor, ama güzel bir çelik jant dizaynı olduğundan (yukarıdaki fotoda da görebilirsiniz) bence sorun değil. Hem sürüşü biraz daha konforlu da olacaktır.

Gelelim sürüş izlenimlerime:
320d ilk çalıştığında sesi dizel bir motor gibi gelmiyor bile. Ancak arabada ne olursa olsun bir rezonans hissediyorsunuz. Tamam eski J9 minibüslerde maruz kaldığımız gibi Azer Bülbül-vari titreme değil belki, ama sanki devamlı 2.5-3 şiddetinde depremler olan bir hat üzerindesiniz. 
Araba düşük devirlerde (bknz. kalkışlarda) gazladığınız anda ilk an bir duraksıyor, ta ki turbonun devreye 1750d/d civarlarına kadar. Çünkü o devirden itibaren araba çılgınca bir hızlanmaya maruz kalıyor. Bu gücü özellikle yokuş yukarı gazlarken hissediyorsunuz. Sağ ayağınız altında gürül gürül bir motor olduğu çok belli. Motordan gelen ses ne can çekişir gibi, ne de zevk veren bir sportiflikte. 

Peki 320i ed nasıl? Açıkçası ben bayağı beğendim. 170hp motor, daha ilk andan itibaren hızlı bir makine olduğunu belli ediyor. Devirlenmesi sanki bir tavşanın çiftleşmesi tadında. Bir bakıyorsunuz 6000d/d olmuş bile. Bu motoru düz vitesle kullanmak isterdim doğrusu. Motorun tınısı da bence çok daha hoş. Benzinli motorların gözünü seveyim, bir türlü tam hazedemiyorum şu dizel motorlardan. Amaaa, o yukarıda 320d'de bahsettiğim yokuş yukarı gazlamalarda, motordan çıkan ses nispetinde bir hızlanma hissetmiyorsunuz. 250Nm kesinlikle düşük bir tork değeri değil, ama 320d'nin 380Nm'lik kamyonlara layık gücü karşısında tabi eksik kalıyor. 
320i ed "efficient dynamics" sıfatını haketmek için ilk çalıştığında BMW'nin 3lü elektronik kontrol sisteminden "eco-pro" modunu seçiyor. Yani bu mod, erken vites değiştiriyor, motoru hep 2000d/d altında tutuyor, daha zor gaz yiyor. Bu da bazı durumlarda ömür törpüsü olabilir. Yani arabayı ilk çalıştırdığınızda hemen bir üst kademe olan "comfort"a almanızı tavsiye ederim. BMW'nin bu sürüş modu olayını 116i incelememde de yazmıştım, isteyenler ona da bakabilir.

Her 2 araçta da otomatik şanzıman harika. BMW 116i'de de test ettiğim 8vitesli şanzıman 3 serisinde de harikalar yaratıyor. Sanki düz vites gibi vites değiştiriyor ve bunu çok çabuk yapıyor. Bu konuda 2 araç arasında bir fark yok.

Hediyesi ne kadar?:
2 model arasında yaklaşık 9.000Euro (~22.000TL) gibi bir fark var. Bu paranın bir kısmını yakıt tüketimiyle uzun vadede ve 2. elde satarken geri alabilirsiniz, çünkü 320d'nin dizel makinesi gerçekten çok verimli bir motor. Ama sizin bunun etkisini tam olarak görmeniz için senede 35-40 bin km.leri deviriyor olmanız lazım. Yine de motorlu taşıtlar vergisindeki farkı unutmayın, 320d 2000cc oldugundan yılda yaklasık 1.500TL daha fazla vergi ödeyeceksiniz. Bu nedenle 320i ed tatlı fiyat-performans dengesine benzinli motorun keyfi eklenince benim adıma bu karşılaştırmanın kazananı oluyor.

48 yorum:

  1. Merhaba, guzel bir analiz olmus. Mercedes C 180 K ile BMW 320 ed arasinda tercihiniz ne olurdu ? Saygilarimla,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel soru gerçekten. Genel olarak bakarsak, BMW 320i ed yeni kasayla C180'in biraz daha önünde, ancak bu fark fiyata da yansımış durumda. Ben, subjektif bakarsak Mercedes'i seçerdim, hem fiyatı daha uygun, hem performansı olarak geride kalmıyor, hem içi -bence- daha güzel.

      Sil
  2. 320İ ED ALALI 1,5 AY OLDU 3500 KM YAPTIM ARABAYI ALDIĞIMIN ERTESİ GÜNÜ İSTANBULDAN KEMER E TATİLE GİTTİM. ARABADA ÇOCUKLARLA BERABER 4 KİŞİ İDİK. ORTALAMA 105 KM HIZLA 1980 KM GİTTİK GİDERKEN 7.2 LT/100 KM, DÖNERKEN 7.9 LT/ 100 KM YAKTI.İSTANBUL DA COMFORT MODDA KULLANIYORUM VE BİRAZ HIZLI KULLANIYORUM ŞU ANDA SON 1200 KM DE ŞEHİR İÇİ 9.4 LT/ 100 KM. ARABANIN AKSELERASYONU MUHTEŞEM. 320 D DE GÜÇ FAZLA , KONTROLÜ ZORMUŞ GİBİ GELİYOR.AMA BU MOTOR DAHA OTURAKLI. LASTİK ÇAPININ DÜŞÜK OLUŞU ARABANIN KONFRORUNU ARTIRIYOR VE BANA GÖRE DAHA ŞIK DURUYOR .DEDİĞİNİZ GİBİ JANT DİZAYNI HARİKA . İÇİ ESKİ 3 KASAYA GÖRE DAHA GENİŞ. DAHA ÖNCE 316 E 90 VARDI 5 SENE KULLANDIM KONFORLU İDİ AMA MOTORUN AKSELERASYONU ÇOK KÖTÜ İDİ. UZUN YOLDA YORUYORDU.YAKITI SORUN ETMEZSENİZ SÜPER . AMA DİZEL BAKIMI VE VERGİSİNİ HESAP EDERSENİZ ÇOK BİR ANLAMI YOK. AYRICA BU MOTORDAN 5 KASA ÇIKTI. SORUSU OLAN VARSA BU ARABA HAKKINDA DAHA DETAY VEREBİLİRİM.
    CENK ERSAVAŞ cenkersavas@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kısa süreli test sürüşünde arabayı oldukça beğenmiştim zaten. Sizin uzun dönem tecrübeniz de o yönde. Tüketim değerleri de başarılı, özellikle şehir içi...

      Sil
    2. abicim bnde bmw 3,20ied dusunuyorum yakıt cok sorun degıl ama konfır ve sanzıman hakkında bılgı verırsenız sevınırım sanzıman gecıslerı nasıl vıtes artısata sıkıntı oluyo mu hıssettırıyormu yani sımıdıden tesekurler

      Sil
  3. bir aydır kullanıyorum 3500 e geldim araç şahane hızlanma devirlenme tatmınkar iç konfor güzel...ammaaa sıkıntılar var...son süratı göremedim bodruma gittim 15 gün evvel hem izmir cevre yolunda hemde bursada 160 180 arası rüzgarı yiyince araç şerit değiştirdi soldan once orta şeride ardından sert rüzgar hooop en sağdayım panıkleyip direksiyon kırsam sola doğru allah bilir neler olur..sonra sürücü hatası..(servise gittim lastikler kontrol edilecek ayın 12 sinde) bu jant ve lastik bu araca ait değil 17 jant ve 225 tabanlı lastik şart profil keyfinize kalmış..ama servis ağbi bişi yok diyecek bende fıttıracam tabii..delikanlı gibi lastikler ufak diyemiyecek..şehir içinde iidare eder ama yüksek süratde kolay gelsin ve bizim sahil yolu virajlarına sert girmemeye özen gösterin bi anda çimlere çıkabilirsiniz..sonra araç klima çalışırken rölantide ciddi sallıyor (yoğurt ye midende ayran olsun) aynı olay eşimin 116i sindede var onada bakacaklar büyük ıhtımal kompresorleri hatalı..hafif pütürlü yolda yada çukurlarda arka bagajdan takırtı geliyor çözümü basit yapışkanlı süngerli bant alın arka bagaj içindeki kapakları bantlayın ses kesilecektir saklama gözlerinede ağırlık koyun :)müzik tesisatı güzel değil hoparlorleri değiştirin sesi açınca dibi vuruyor teneke gibi (ben daha değiştirmedim ama düzeleceğini sanıyorum yoksa gücü iyi) yan aynalardan rüzgar sesi alabilirsiniz kafanıza takmayın..bide vites kolununaltındaki plastiğe vurun koltuk altından sesi dinleyin tofaş gibi..yakıtı uzun yolda ki ben biraz hızlı gittim istanbul çıkış suadiye bodrum giriş deponun ibresi ceyrek cizginin üstündeydi gayet makul bir seviye..araca basmassan sakin kullanımda 7 litre yakarsın şehir içi ama ben paso sprint gidecem dersen 11 litreyi gözden çıkart ben yakıt olayını kafaya takmmam nihayetinde seri bir araç kullanıyorsunuz dizel alıpda tıngır mıngırda gezinmem (sahil yolundaki ilk virajdada 320 d nin canına ot tıkarım bu araçla..dizel benzinli farkı burda ortaya çıkar düz yolda değil bana bi tane wrc aracı gösterin dizel dişimi kıracam)..iyi yanlarımı konfor sürüş keyfi performans ..daha ne olsun..c yada cla ile kıyaslamaya kalkan arkadaşlar..sadecene fiyatını kıyaslayılabilirsiniz..gerisi hikaye..320 ed 200 km ile giderken 7 den 8 vitese geçerken daha iyi anlarsınız demek istediğimi :)..saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Argun Bey lastikler konusunda yorumlarınız benim de kafamda büyük soru işareti
      Aralık ayında ben de bir 320i ED kullanacak gibiyim gönül 520i istiyor ama biraz daha zaman var.
      Runflat konusunu ben de 17" jant ve Michelin lastikler ile soru işaretlerimizin üstesinden geleceğim.
      Sizin şu anki çözümünüz nedir?
      Paylaşırsanız sevinirim

      Sil
    2. Argun Bey bodruma giderken ortalama kaç km hızla gittiniz.Araçta kaç kişi vardı??

      Sil
    3. Hocam 3.20ı ed sahibiyim. Yorumunuzda yol tutuşu yok demişsiniz, hız yapamıyorum rüzgar savuruyor demişsiniz. Öncelikle şunu belirtmek isterim. Belki fark etmediniz ama bu araçta 8 ayrı hava sabitleme kanalı ( tam ismini bilmiyorum ) bulunmaktadır. Yani bu araçta yapmadıysanız başka araçta hiç yapamazsınız.

      Sil
    4. Can bey e katılıyorum. Bu araba virajlarda mükemmel!

      Sil
  4. Ben de yil sonuna dogru almayi dusunuyorum ama mercedes cla200 amg mi yoksa 320i ed mi cok kararsizim. Mercedes daha sorunsuz ve kaliteli diye soylentiler var. Yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cla onden çekişli üstelik dizayn hatası var yandan bakarsan camurlukların kapı ile birleştiği yerde genişlik 3-5 santim 3 kasada ise 15 cm cıvarında yandan bakılınca aracın dar ve kısa olduğunu hemde görsel olarak görüntuyu bozduğunu görürsün üst tavan cızgısı fazla kalın estetik değil ..üstelik c kasayı alıp bostancı oto sanayıde spor hale getirilmeye çalışılmış bir havası var (eskiden şahınleri doğan görünümlü yapmak gibi bişi yani) kapılar kapatıldığında içerden kaportayı görebilirsin ucuz bir görünümü var..malzeme kaliteli ama uyum yok..teknik olarak onden çekişli (reno ile birleşti ya) dizelleri zaten 1.5 dci clıo motoru (yazılım farkı var)..yani ara sıra sert kullancam diyorsan bileğine kuvvet önden kayma yaşarsın iç konforu... on taraf iyi arka taraf haşat uzun boylular taksiyle beni takip etsin gibi..on konsol dizaynı yıllardır aynı düz dikey inen bir kumanda paneli sportiflik yok hele ekran evlere şenlik yer bulamamışlarda şora koyun cıvatalayın havası var..kalite üst düzey ama,banane üst düzey kaliteden 3 kasa ile o farkı nasıl anlayacan gibi bir soruda sorabilirim ben performansa ve sürüş konforuna bakarım..cla amg almak istiyorsan parana yazık çünkü amg değil amg aksesuarlı (anlamsız yani)..ön ve arka farlar sanki kamyon alınmış takılmış gibi çok büyük duruyor arka farlar çok şık ama..320 ed alacaksan sportline ı tavsiye ederim (bendeki sportline) .3 kasanın hatalarınıda yukarda yazdım belki dahada vardır bilemiyom ..son karar senin iki aracıda dene bence..ama son şunu soylemek isterim cla iyi bir reno megane yada laguna gibi bir araç..mercedes ile yıldızı dışında hiçbir alakası yok..

      Sil
    2. Argun Beyin, CLA'nın görünüşüyle ilgili yorumları genelde subjektif. Ben de arabanın dizaynını bazı açılardan orantısız bulsam da, görünüş olarak BMW 3 kasadan daha iddialı oldugunu kabul etmek lazım. CLA ucuz bir CLS olarak pozisyonlandırılıyor ve bunu iyi becermiş gözüküyor. Zaten Mercedes'in 3 kasa ile rekabet eden aracı C serisidir, bunu unutmayalım. 3 serisinin de ön kaputunun garip kamburu gibi gözü tırmayan ögeleri mevcut.
      CLA, Mercedes A-serisi bazlı bir araç. A-serisi oldukça başarılı bir model, bu yüzden 3'e göre biraz daha ufak olsa da, ciddi bir sıkıntı yok. Arkadan itiş sizin için önemliyse, CLA önden çekişli, bunu unutmayın. Arkadan itiş herkes için bu kadar önemli olsaydı, BMW ve Mercedes karşısında kimse Audi almazdı ;)
      Yine zevkinize bakar, ancak bence CLA'nın içi, garip çıkıntılı ön ekran dışında, BMW 3'ten daha güzel ve havalı duruyor. Sadece havalandırmaların dizaynı bile iç havayı apayrı kılmış.
      Sonuç olarak CLA, aslında bir alt sınıfın arabası olsa da, farklılaşmayı ve belki de BMW 3'ten daha pahalı gözükmeyi beceren ilginç bir model. Muhakkak kullanarak almanızı tavsiye ederim. Ben kendime alacak olsam hem belirgin zayıflıgı olmadığı hem de sürüş özelliklerini beğendiğim için BMW 320i ed'yi alırdım, bunu da ekleyeyim.
      Sene sonuna doğru alacaksanız, Audi A3 sedanı da değerlendirmenizi öneriririm. Onda da 1.4TSI motorlar olacak, ve bence 100bin tl altına sizin düşündüklerinize iyi bir alternatif olacaktır.

      Sil
    3. subjektifmi? yapmayın sayın admin nesne gözümüzün önünde kişisel yorumum değil teknik olçulerle soylüyorum..arkadan itiş bir aracın sürüş dinamikleri için olmazsa olmazıdır hem aracın yola tutunma viraj alma ve konfor hemde kişisel zevkiniz için..onden çekiş tamamen maliyet meselesidir..(a3 ü şu an 140 lığını 75 tl ye alırsın) arkaya koy bir tane aks 3 yada 4 koldan bağla şaseye oldu sana yürür sistem.. he iç dizayn dış dizayn o tamamen insanların zevkine kalmıştır..benim kızdığım nokta şu mercedesin yeni politikası... cıtan denilen aracı aslında dacıa dır dacıa 26 700 tl iken cıtan 44900 tl (standart) farkları pancur far iç dizayn dır yani görseline bakıp bu mercedes diye aldığın araç teknolojı olarak daciadır oda 27 bin tl dir..cla diye aldığın araçta aslında renodur ama görseli mercedestir ( mercedesle reno anlaşmışlardır citanın olduğu yere dacia dacia nın olduğu yerede citan sokmayacaklardır)ben tüketicinin uyanması için söyluyorum ne aldığını bilsin diye..git c kasa al safkan mercedes ama cla ..üstüne üstlük bide sıra varmış ..saygılarımla

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. 320i ed yi denedim. Inanin 1.6motordan bu performansi beklemiyordum. Motor sanziman uyumu tam ve arac super. Birde teklif aldim comfort tekno modern line ve sanrofflu beyaz 49500 euro.uygun mu bu fiyat? bakalim Cla yi da deneyecegiz o nasil. Degerlendirmeler icin tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarık bey motor hacımlerini unutun artık çünkü bundan sonra araçlarda emisyon değerlerine göre üretim yapılacak..misal 2 litrelik bir motorda 150 gr emisyonla 180 bg bir araç uretmek hayal olacak az hacımlı motor az yakıt yüksek beygir..zaten sene sonu peugeot rcz r geliyor 1600 cc 270 beygir ortalık yıkılacak yani..aldığın fiyat makul..gönlünden geceni al kazasız belasız günlerde kullan

      Sil
  7. Merhabalar,
    Genel olarak BMWlerin 2. el piyasası nasıldır? 320i ED almış olsam 5-6 yıl sonra satmak istediğimde sıkıntı yaşar mıyım ve sıfır fiyatından ne kadar kaybım olmuş olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BMW'nin 2. el piyasası oldukca iyi, ancak tabiki bu yüksek fiyat skalasında kayıp olması kaçınılmazdır.

      1.6 motorun vergi avantajından dolayı 320i ed'nin 2. elinin iyi olacagını tahmin etmek zor degil. bu sınıfta otomatik vites ve dizel motorların 2. elde daha iyi performans sergilendigini unutmamak lazim.
      bir de bmw ortalamada 7 senede bir kasa yeniliyor, kasa yenilendiği zaman sizdeki eski kasanın 2. el degeri biraz düşecektir. Bu nedenle kasa yenilenmeden satmak finansal açıdan daha mantıklı olacaktır.

      Sil
  8. CLA 200 AMG BMV DEN DAHA GÖSTERİSLİ BİR ARAĆ. ÖNDEN ÇEKİßLİ BİR ARAÇ KIŞIN DAHA AVANTAJLI. VİRAJ HAKİMİYETİ SÜPER MÜKEMMEL. DİREKSİYON MÜKEMMEL.... 2013 YLI ARAÇLARIN TAMAMI SATILDI... CLA 200 AMG YI KULLANMADAN KONUŞMAYIN...

    YanıtlaSil
  9. Değerli Petrolkafa, yorumlarınız ve blog için gerçekten teşekkürler. Ben önümüzdeki aya aracımı değiştireceğim. Şu anda 2011 C180 (1,8 litrelik motor) kullanıyorum. Alternatiflerimi 2 ye indirdim, C180 fascination w205 yeni kasa yada BMW 320ed premium + Techno paket + Hifi Hoperlörler ( yukarıdaki hoperlör yorumu için teşekkürler). ikisi için fiyat aldığımda neredeyse aynı fiyatı aldım ( BMW çok az daha pahalı) Ancak opsiyon karşılaştırmak neredeyse mümkün değil.
    Sorularıma gelince;
    193 boyunda 100 kilo bir adamım ve enteresan bir şekilde Mercedes kağıt üstünde daha büyük olmasına rağmen bana BMW daha büyük geldi. Bu algısal mı yoksa koltuk yapısı ve konumlandırması ile mi ilgili.
    Seçtiğim opsiyonlar dışında ( hoperlörlerde olduğu gibi) kesinlikle şunuda ekletmelisiniz dediğiniz bir opsiyon var mı? ( heme BMW hemde mercedes tarafında)
    Siz rahatlık, sürüş, performans ve algı olarak sonuçta hangisini alırdınız. Benim için ikinci el çok önemli değil.

    Şimdiden t

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yeni kasa C180'i daha kullanmadığım için çok net bir yanıt veremeyeceğim. BMW 320ed'yi ben çok beğenmiştim, 1.6lt vergi avantajını sonuna kadar kullanıyor. Hatta bana sorarsanız 316i bile (aynı motor, sadece daha kücük turbo nedeniyle 136hp) yeterli olabilir, örnegin 0-100 hızlanması 9.2sn. Ancak Mercedes'in dersini çok iyi çalıştığı ve w205'i 3 serisini bu sefer geçmek üzere hazırladığı belli oluyor. İç mekan konusunda BMWnin daha geniş (özellikle arkada) olduğuna dair şeyler okudum, test ettigimde de arkası cok rahattı hakikaten. Ama dedigim gibi w205i daha incelemediğim için kesin birşey demek istemem. Aksesuar opsiyonları o kadar fazla ki, size tek bir öneri yapmam zor. BMW alsam herhalde ben de techno paket alırdım, Mercedes'te de Avantgarde (web sayfasında Fascination fiyat bilgisi dışında paket içerigini bulamadım)... Bir de BMW alırsanız angel-eye'Lı olsun :)

      Sil
    2. Degerli petrolkafa, bende aynı sekilde yorumlarınız ve blog unuz ıcın cok tesekkur ederım. Ellerinize saglık profesyoneller tarafından bilgilendirilmek büyük şans. Bende araç almak üzereyim tercihimdede 320d ve 320 ied arasında kullanacagım, yardımcı olursanız sevinirim. Benim kararsızlığım iki model arasındaki performans dengesinden ziyade yakıt tuketımı acısından hangisinin daha mantıklı olacağı. Bu hususta daha onceki yorumunuzu okudum 35-40 bin km fark sadece vergi farkından ve bakımdanmı kaynaklanıyor yoksa alıs esnasındakı 8 bın euro cıvarındakı farktanmı bahsedıyorsunuz. Ben ortalama yılda 15 bin km cvarı yol yapıyorum ve standart performansa arac kullanıyorum. Bu durumda dızelde yıllık karım ne olacaktır ve bu vergının getırdıgı zaradan dahamı az. Son sorumda dızelde alırken verdıgınız nıhai fiyat farkı satarkende fiyata yansımazmı? Yani yılda 10 - 15 bin arası cogunlukla sehır ıcın yol yapan ve ortalama 6 yıl aracı kullanmayı dusunen bırısı olarak hangısı tercıh etmelıyım sizce? Simdiden ilgi alakanız için teşekkür ederim.

      Sil
    3. Hocam merhabalar tercihinizi hangisinden yana kullandınız. BEnde yılda maks 15bin km yapıyrum. Bu durumda 320i ed almak daha mantıklı gibi geliyor.

      Sil
  10. Degerli petrolkafa, bende aynı sekilde yorumlarınız ve blog unuz ıcın cok tesekkur ederım. Ellerinize saglık profesyoneller tarafından bilgilendirilmek büyük şans. Bende araç almak üzereyim tercihimdede 320d ve 320 ied arasında kullanacagım, yardımcı olursanız sevinirim. Benim kararsızlığım iki model arasındaki performans dengesinden ziyade yakıt tuketımı acısından hangisinin daha mantıklı olacağı. Bu hususta daha onceki yorumunuzu okudum 35-40 bin km fark sadece vergi farkından ve bakımdanmı kaynaklanıyor yoksa alıs esnasındakı 8 bın euro cıvarındakı farktanmı bahsedıyorsunuz. Ben ortalama yılda 15 bin km cvarı yol yapıyorum ve standart performansa arac kullanıyorum. Bu durumda dızelde yıllık karım ne olacaktır ve bu vergının getırdıgı zaradan dahamı az. Son sorumda dızelde alırken verdıgınız nıhai fiyat farkı satarkende fiyata yansımazmı? Yani yılda 10 - 15 bin arası cogunlukla sehır ıcın yol yapan ve ortalama 6 yıl aracı kullanmayı dusunen bırısı olarak hangısı tercıh etmelıyım sizce? Simdiden ilgi alakanız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Sizin mesajınızı atlamışım, Artık geç olmuş olabilir ancak bence 320 ied'ye gitmelisiniz. Hatta eger performans beklentiniz çok yüksek degilse 316 bile düşünebilirsiniz. Yukarıda zaten sebepleri açıklamıştım.

      Sil
  11. Merhaba Petrolkafa,

    Öncelikle bu sayfa için çok teşekkürler, oldukça bilgilendirici yazılarınızı okudum. Benim cevaplamanı rica edeceğim 2 sorum var:
    1) BMW 3 kasa ne zaman kasa değişimine girer Makyaj değil) tahmini bir fikrin var mıdır? 2011 sonunda çıktı bildiğim kadarıyla çünkü
    2) Mevcut modeller itibariyle 3.20d vs Audi A4 2.0 TDI vs Yeni kasa c200 arasında bir kıyaslama yapabilir misin?

    şimdiden teşekkürler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba eon,

      1- BMW genelde 6-7 yıllık model ömürleriyle dönüyor. Güncel kasa 2012'de geldi, yani 2018 yılından önce gelmeyecektir.
      2- Yeni Mercedes C kasayı kullanmadım o nedenle çok net bir yorum yapmam zor. Ancak bir önceki C180'i 6 ay kadar kullanmışlığım var. Ben bu seçenekler arasında 320d'ye giderdim, çünkü hem o motor bir şaheser, hem de şanzımanı çok iyi. 3 kasanın içi de çok geniş ve o konuda da beklentilerimi karşılıyor. Audi, önden çekişli olması itibarıyla benim için her zaman Mercedes ve BMWnin gerisinde kalacak. Ama zaten güçlü yönü iç mekan kalitesinde bence liderliği yeni C'ye kaptırmasıyla, kasa olarak geriye düştü ve yaşını belli etmeye başladı.

      Sil
  12. Çok teşekkürler,

    Peki 3.20d ve A4 2.0 TDI, ikisi de dört çeker çekişli olsa yorumun aynı kalır mıydı? Yani 3.20d X drive vs A4 2.0 TDI Quatro için? Audi nin tüm modellerinin birbirine benzemesi negatif duruyor ama 1 serisi ile de 3 serisi birbirine çok benzedği yorumları yapılıyor? Son olarak A4 ün 2015'de yeni kasa çıkaracağı konuşuluyor bu konuda bir fikrin var mıdır? Not: Sanırım ben de 3.20d tercih ediyor olacağım ama yine de emin olmak için soruyorum bunları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A4 quattro kullandım ama BMW Xdrive kullanmadım, o nedenle yine kesin bir yargıda bulunmam zor. Ama 4 ceker sözkonusu olunca Audinin uzmanlık alanına giriyoruz. A4 2015te kasa yeniliyor, dogru, onu söylemeyi unutmusum önceki mesajda. Bu arada ben düzenli bmw 116i kullanıyorum ve hakikaten 3'e cok yakın. Eğer çocuklu aile degilseniz, bmw 1 gayet yeterli, iç dizayn aynı (ama 3 daha geniş, özellikle arkası ve bagajı) yürüyen aksam aynı, motor aynı.

      Sil
  13. merhaba kısaca size 24000 km lik tecrübemi aktaracağım

    aracımı alalı 16 ay oldu daha önce 5 sene e90 3 serisi kullandım bu araç ondan daha geniş ve konforlu. ayrıca teknolojik olarak daha iyi. Hele yol tutuşu kıyas bile götürmez ki e90 da hiç fene değildi.


    Ziya bey yıllık 10 bin km yapıyorsanız kesinlşikle zaten dizel almayın derim.Hesap ederseniz vergisi ile beraber ayda sadece 150 tl fark ediyor ki ben bunu 20 bin km üzerinden hesaplamıştım. gerek yok. Göreceli, olarak aylık benzin masrafınız fazla gibi gözüksede totalde cebinizden daha az para çıkar ki.Aracı alırken ödediğiniz fazladan 40 bin tl yi hesaba katmıyrum .benim su anda 24 bin km ortalama yakıtım 9 lt /100 km . Bu beni, rahatsız etmiyor. Ama ben aracı orta modda, ya da spor modda kullanıyurm ve yakıt tasafrufu yapmaya çalışmıyorum. >Siz bunu daha tasafruflu kullanırsanız 8 lt altına çekebilirsiniz.

    şu anda BMW nin ençok satan modeli 320 i ed, sonra 520 i ed , sonra 520 d geliyor. 320 d alacak parası olanlar 520 i ed tercih ediyor.


    aracın torku 250 n, dizellinm 350 n

    320 i ed 0-100 7,6

    320 d 7,4

    sadece ne hissederseniz kırmızı ışıkta biraz daha koltuğa sert yapışırsınız 0,2 salise.

    Yakıt düşünüyorsanız ben eşime toyota coralla son model aldım otomatik o daha çok yakıyor ki eşim 10 lt atına düşemiyr. benim arabada 7 lt de kullanıyor. Ama yakıtı sorun etmeyin.Bu amerikan arabası değil. Benim arkadaşımın 329 d si istanbulda 7,5 lt yakıyor . 1,5 lt sizn keyfiniz olsun.

    Benzinli arab daha konforludur. Siz dizel yarış arabası gördünüz mü?ya da makam arabası.

    aracı alırken xenon far ve digital klima olmasına diskkat edin, bir de geri görüş kamerası gerçekten çom iyi birşey.

    Şimdiden hayırlı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstteki metindeki yazım hataları için kusura bakmayın biraz hızlı yazdım.

      Sil
  14. Merhabalar,
    Buradaki tüm yorumları dikkatle takip ediyorum, petrolkafa ya tekrar teşekkür etmek isterim böyle bir paylaşım ortamı sunduğu için..
    Öncelikle son 5 aydır bayağı bir araç test ettim sizlerle izlenimlerimi paylaşmak isterim:
    W205-C180 AMG : Araç bence çok sportif ve şık, tabi AMG paket olmasının etkisi büyük bunda. İlk gözüme çarpan şey iç hacmi cidden 4 kişi için dizayn edilmiş, zaten teknik verilerde de bu şekilde bahsediliyor, arkada 3. kişinin oturması cidden zor. 1.6 motordan beklenilmeyecek derecede bir performans sunuyor keza 3.20ie de öyle. 3.20ie ye göre artıları:
    1) Direksiyonu kesinlikle daha iyi (kişisel fikrim), kullanılan malzeme ve alt tarafının düz oluşu ayrı sportiflik katmış. 2) İç dizayn: İç ışıklandırma ve göstergeler 3 serisinin 1-2 adım ilerisinde. Kapı ızgaraları gibi ufak detaylar kesinlikle bir üst segmentten izler taşıyor ve insanı büyülüyor.3) Farlar: 3 serisinin angel farları çok güzel fakat w205 özellikle farları ilk açıtğınızda maviden beyaza dönmesi ve akıllı led farların estetiği ile bence yine 1 adım önde.
    4) Dış tasarım: Araç F30 a göre daha yeni bir model olmasından dolayı bence daha iddialı bir duruşu var, akşam F30 ve W205 i yanyana koyun ne demek istediğimi anlayacaksınız (şunun altını çizmek isterim sıkı bir BMW hayranıyımdır)5) Güvenlik: Presafe sistemi, sürüş asistanı, arkadan çarpma önleyici gibi birçok güvenlik sistemi mevcut, fakat en gözüme çarpan özellik araç virajlarda kaydırma eğilimine girmiyor (bu dezavantaj olarak da görülebilir, birçok kimse bunu zevk olsun diye yapıyor bilindiği üzere), anında kendini topluyor, bu sürüş zevkini biraz azaltıyor ama daha güven veriyor. 6) Orta konsolda vites kısmı olmadığı için (direksiyonun yanında) bu alan çok verimli şekilde kullanılmış, eşya saklama gözü olarak kullanılıyor.
    Eksiler:
    1) Aracın kaydırmaya 3 serisi kadar müsait olmaması (artı veya eksi nasıl değerlendirirseniz) 2) İç hacminin özelikle arka tarafın 3 serisinden daha dar olması 3) Bgaj hacminin 3 serisi ile çok yakın olmasına karşı bagaj ağız kısmının dar olması sebebiyle daha zor bagaj yerleştirme yapılması 4) Özellikle ön konsoldaki malzeme bana çok basit geldi, bu konuda 3 serisini de gördükten sonra şunu rahatlıkla diyebilirim ki Audi ön konsol malzemesi konusunda diğerledinden önde, hatta bir adım daha da gideyim vw in işçiliğini ben bu 3 araba modelinde de göremedim.

    3.20ie: Araç kesinlikle çok daha sportif C180 e göre, bir kere arabayı kullanırken kesinlikle zevk alıyosunuz bu çok açık. Gaz tepki süreleri, viraj alışları çok etkileyici, fakat direksiyonu bence artık biraz eski nesil kalmış durumda ( C180 ve A4 e kıyasla).
    Artıları:
    1) Arabayı kullandığının her km ayrı bir tad alıyosunuz. (Bu duygu C180 de yok) 2) Direksiğyon malzemesini beğenmemekle beraber verdiği tepkiler sürüş performansını arttırıyor. 3) Arka kısım ve bagaj kesinlikle C180 den daha kullanışlı.
    Eksileri:
    1) Kasa olarak şahsi fikrimce yenilenme zamanı gelmiş bir araba
    2) İç dizaynda C180 deki gibi detaylara verilen önem ne yazık ki 3 serisinde yok.
    3) Göstergeler cidden 2000 lerden kalma göstergeler, vw golf bile daha başarılı bence..
    Bu segmentteki son denediğim araç Audi A4 2.0 TDI Quattro oldu ve 2.0 motora ve quattroya rağmen en az zevk aldığım araçtı diyebilirim. 2.0 motor bir canavar ok ama cidden 3.20ie nin verdiği tadı bırakmıyor insanda.
    Son olarak da 5.25X Drive ı test ettim ve gördüm ki xdrive bir arabayı cidden bambaşka bir boyuta taşıyor,arabayı virajlarda istediğiniz kadar zorlayın ve direksiyonu sağa sola kırın, kesinlikle milim yolda çıkmıyor. Audi quatro yu test ettiğim için quattro xdrive ın yanında çok sönük kaldığını söyleyebilirim.
    Şimdi tüm bunların sonucunda şirket arabası olarak da aracı alacağımızı (daha doğrusu kiralayacağımızı) da hesaba katarak sizden yardım isteyeceğim arkadaşlar 2 araç arasında:
    1) W205 C250 2.0 Benzinli motor
    2) F30 3.20D Xrive
    Bende giderek 2. seçenek ağır basıyor ama w205 in dizayn konusudaki başarısı da ortada..
    Yorumlarınız için çok teşekkürler şimdiden..

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar, ben şu an 2013 model 320d ile yine 2013 model Audi A4 2.0TDI 177hp Quattro arasında kaldım. Bu konuda yorumlarınıza ihtiyacım var. Siz olsanız tercihiniz hangisi olurdu ? Bir de son zamanlarda VW motorlarındaki emisyon sorunu bahsettiğim Audi A4 ü de kapsıyor mu acaba ? Şimdiden teşekkür ederim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben Audi'ye hiç bir zaman tam ısınamayanlardan oldum. Benim gözümde BMW veya Mercedes'in yerini hiç bir zaman tam tutmaz. Arkadan itişin ayrıcalıgı da cabası. O yüzden benim tercihim 320d olurdu. O, sadece sınıfının degil belki de tüm otomotiv sektörünün en iyi günlük kullanım arabası olabilir. Daha fazlasına ihtiyaç duyacak insan sayısı cok az... Ve evet, emisyon sorunu Audileri de kapsıyor

      Sil
  16. e60 520d (2008) kullanıyorum 177 hp olanından (90000 km)... memnunum açıkçası lakin ağır bakım falan dediler farklı bir modele geç dediler.520d den sonra sizce 320ied mi yoksa 320d mi ? yoksa devam mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 320d'ye bütçeniz yetiyorsa size o iyi gelecektir.

      Sil
    2. peki ya 520i 170hp ?

      Sil
    3. yaklasık 3 ay 520i kullandim. Bana 520d'den daha fazla zevk vermisti. ama 3 serisine gore daha az sportif ama daha konforlu oldugunu hatirlatmak lazim. bir de cok buyuk araba, istanbul icinde cok da rahat sayilmaz. ben olsam 3 serisinde kalirdim.

      Sil
    4. ilginiz için teşekkürler;
      peki 177 hp 350 Nw tork'a sahip olan 520d kendini 520i kadar hissetirmiyor mu ? 520i den, performans, yol tutuş, ataklık vs gibi yönlerden üstün değil mi ?

      520d nin ötesinde zevk almanız yönündeki odak nokta , konfor, performans,ses gibi etkenler mi...

      5 kullanıdığım için sohbete ordan devam ediyorum, bulunduğum şehir için aracın büyük olması önemli değil, lakin kafam uçarsa 3 ile de devam edebilirim ... işte öyle ...

      Sabrınız için de ayrıca teşekkürler...

      Sil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. birçok 2000cc dizel araçlar çok az yakıyor. devlet neden az yakan araçları almamıza engel koyuyor.

    bu vergi sistemini değiştirmeleri için toplumsal çıkış yapmak lazım gibi

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar,ben atasehir tarafinda oturup sabanci universitesinde okuyorum okulumdan dolayi her gun gel gitim 70 km ve sadece okula gidip gelmem yaklasik yilda 14 bin km 320 d 2.el borusandan ve 320i 2.el bakiyorum aralarinda 20 bin tl fark var yaklasik ve bu dediklerinizden sonra dizel alinca zararmi ediyorum diye dusunmeye basladim
    Yardimci olabilirmisiniz ?

    YanıtlaSil
  21. Merhaba öncelikle açıklamaları için herkese teşekkürler
    Şuan 2009 Honda cıvıc elegance sedan kullanıyorum 123hp araçı satlığa çıkardım ve ekonomiyi biraz topladım BMW daha önce kullanmadım bi bilgi sahibi de degilim tek bildiğim şey daha 170-200 hp motora sahip bi BMW 320 almak ama DİZEL mi BENZİN+LPG mi karar veremedim yılda ortalama 10.000 km yapan birisiyim 60-70.000 ₺ arası BMW almak istiyorum çok fazla seri si var yakıt hp ye çok farkediyor

    Bide bu günlerde meşur olan ucufast motor yazılım uygulamayı duydum araçta hp artışı ve buna baglı olarak yakıt düşüşü

    Yorumlarını bekliyorum arkdaslar çevremde BMW kullanan pek kimse yok

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. biraz daha çık bmv 320 ied al bence . Araç mükemmel tek kelimeyle sürüş keyfi harika

    YanıtlaSil