25 Eylül 2012 Salı

2012 Model Satış Rakamları (Ocak-Temmuz)

Model bazında satış analizimize hoşgeldiniz :) Bazı sürprizlerin olduğu satış rakamlarında aslında olağan şüpheliler genelde yukarıda, ama bazı sürprizler de var.
Çok satanlardan başlayalım:

C segmenti (meali: kompakt araçlar)
Linea sadece bu segmentin değil, aslında tüm pazarın en çok satan aracı. (not: aslında Liena B segmenti bir araba sayılır, sonuçta Punto'nun çekip uzatılmışı... Ama nedense sektör onu C segmentinde takip ediyor). Segment ve pazar 2.si Fluence bu ay, 3.lüge düşmüş, çünkü Astra cazip kampanyalarla onu geçmiş. Bu ayın bir kazananı da Toyota Auris olmuş. Leasing sektörünün favori modeli Jetta bu ay kampanyalı modellerin gerisinde kalmış. Yeni Honda Civic iyi satmamaya devam ediyor. 

B segmenti (meali: ufak segment)
Bu segment Ağustos ayında çok sıkı bir rekabete sahne olmuş ve kazanan sürpriz bir biçimde VW Polo. Sene toplamında 3. olan Polo, 1616 adetle Symbol ve Fiesta'yı geçmeyi başarmış. Türk tüketicisi şu ya da bu şekilde arabadan anlıyor, hakikaten de Fiesta ve Polo bu segmentin en başarılı arabalarından. Hyundai i20 4. sıradayken, aslında kan kardeşi (platform ikizi) Kia Rio'nun ilk 10'da yer almaması beni şaşırtıyor, çünkü bence Rio sınıfının en yakışıklı arabası.


D segmenti (meali: orta segment)
VW Passat bu segmentin ezici lideri olmaya devam ediyor. Geçen kasa sınıfının en çirkin arabasıyken, yenilenen kasayla beraber tipini de düzelten Passat satışlarını arttırdı. BMW de kasa yenilemenin kaymağını yiyenlerden. 519 adetle ayı bu segmentte 2. bitirmiş. Ezeli rakibi Mercedes C serisi ise 344 adette kalmış. Yeni 1600 turbo motoruyla BMW 316i artık yeterli performansa ve cazip fiyata sahip bir araba oldu. Yani 316i, yeni C180 oldu diyebiliriz. İleride yollarda çok 316 göreceğimize eminim. Audi, bu segmentte A4'ün vergi avantajına sahip olmayan motorları yüzünden rakiplerinin gerisinde kalıyor.
Bu sınıfın bir diğer yükseleni ise VW CC (299 adet). Bence piyasadaki en güzel görünen arabalardan biri ve fakir CLS'si olarak nitelendirebileceğim bir fiyata sahip.

Kompakt SUV segmenti (meali: ne idüğü belirsiz, cip görünümlü yüksek hatchback gibin segmenti)
Yaz deseniz, halkın %99'unun adını doğru yazamayacağı Nissan Qashqai (ilk seferde doğru yazdım vallahi) hem ayın (888 adet), hem de yılın lideri durumunda. Daha da ilginci top 10 listesinde 2 Nissan daha var (Juke ve 7 kişilik Qashqai). Dacia uygun fiyatlı Duster ile başa güreşmeye devam ediyor. 
Bu sınıfı yaratan modeli biliyor musunuz? Cevap, Toyota RAV4. Listede nerede diye bakmayın, çünkü ilk 10'da yok. İşte Türkiye'de doğru motor-düşük vergi kombinasyonuna sahip olmazsanız düşeceğiniz durum...

E segmenti (meali: orta-üst segment)
Açıkçası bu listeye bakmasam Türkiye'de en çok satan orta-üst segment aracın Audi A6 olduğunu tahmin ederdim. Bütün müteahhit abilerimiz artık A6 alıyor gibi geliyordu bana. Ama meğer ezeli rakiplerinin arkasında kalıyormuş. Bu ayın kazananı Mercedes E-serisi, ama yılın lideri hala BMW 5 serisi. 520d öyle tatlı bir fiyat-performans noktası yakalamış durumda ki, bence o liderliği kolay kolay bırakmaz. Benim bu sınıftaki hayalim olan Jaguar XF ise, sadece 2 adet satarak, beni hayal kırıklığına uğratmaya devam ediyor.


F segmenti (meali: üst segment/manda kasa ve türevleri)
Yukarıdan copy paste yapalım: Açıkçası bu listeye bakmasam Türkiye'de en çok satan üst segment aracın Mercedes S-serisi olduğunu tahmin ederdim. Meğer 7 adetle de olsa yine yanılmışım, bu sınıfta Audi A8 ile lidermiş. Ama Ağustos ayının sürpriz birincisi Porsche Panamera. 

Lüks SUV segmenti (meale gerek yok)
Range Rover Sport bu segmentteki liderliğini Ağustosta perçinlemiş görünüyor (28 adet). Ancak yakın takipçisi Porsche Cayenne, zorlamaya devam ediyor. Bu arada bu sene kasa yenileyen Cherokee ise fiyat avantajının da etkisiyle, etkileyici rakamlara imza atıyor. Ancak 15 sene önceki şaşaalı dönemlerine ulaşması artık imkansız.

A segmenti (meali: mini segment)
Diyecek çok birşey yok, Türk halkı ufak araba sevmez zaten. Bu segmentin, lüks F segmenti kadar satmasından da anlayabilirsiniz. Bu listede ilgimi çeken şey, Alfa Mito'nun sınıf ortalamasına göre fena olmayan satış adetleri oldu.

2 yorum:

  1. BMW1'in satış rakamları nasılmış merak ettim doğrusu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimdeki rakamlarda BMW 1 yok. Ama BMW totalinden, burada yazan modelleri (3-5-7 serileri) çıkartırsak tahmini 3000 adet civarı satmış olması lazım YTD Agustos döneminde. burada yazmayan X1-X3-X5,Z4 gibi modellerin cok satmadığı varsayımı da var.

      Sil