Bilmiyorum farkında mısınız, muhtemelen Mercedes şu anda dünyada ürün gamında en çok model olan üretici. Japon firmaları farklı kıtalarda farklı modeller yapıyor ama Mercedes tüm modellerini her yerde satıyor. Bunu yaparken arada bazı çürük elmaların olması aslında çok da anormal değil. Güncel Mercedes A-serisi bence bunlardan biriydi. Hangi amaca hizmet ettiği pek belli olmayan, pahalı bir Meriva gibiydi. B-serisinin de Megane Scenic sınıfında olduğunu düşünürsek, Mercedes'in özellikle Avrupa'da en çok satan segment olan orta-sınıf hatchbacklerde mücadele edecek bir modeli yoktu. Oysa diğer lüks markalar, orta sınıfta 10-15 senedir ekmek yiyorlardı. Audi A3, BMW 1-serisi ve onlara alttan katılan Volvo C30, Alfa Romeo Guilietta gibi modellerle... Genç alıcılar ve kadınlar, çok da uçuk paralar vermeden bu lüks markaları kullanmanın zevkine varıyorlardı. Mercedes ise inatla bu segmentlerin ihtiyaçlarına uygun bir model yapmıyordu.
A3'ten de, BMW 1'den de daha sportif ve karakterli bir dış tasarım |
En sonunda gecikmeli olsa da, Mercedes gereken hamleyi yaptı ve cesur bir kararla A-serisini 3. kasada silbaştan yarattı. İlk 2 kasada, orta sınıf hatchbacklerin gideceği yönü tamamen yanlış kestirip çirkin, yerden yüksek ve klastan uzak modeller yaratan Mercedes, bu sefer sportif ve çok daha karakter sahibi bir dizaynla döndü. Bu kadar radikal değişikliklere otomotiv sektöründe çok rastlamıyoruz, ama bu kararın gerekliliği o kadar barizdi ki, ben çok şaşırmadım. Çoğu tüketicinin farketmeyeceği ama bu blog'u takip eden "petrolkafa"lar için bir diğer kritik karar ise yeni modelin önden çekişli olması. BMW'nin de yakın zamanda önden çekişli bir model çıkaracağını biliyoruz, rekabet firmalara neler yaptırıyor!
Güvenlik önlemlerinde Mercedes her zamanki gibi S-sınıfından aşağıya doğru akıttıkları radar bazlı çarpışma önleyici sistem gibi sınıfında ilk olan aksesuarlar da olacakmış. İç dizayn ve lüks hissi her zaman sınıfının bu konuda lideri olan Audi'yle kapışacak gibi gözüküyor.
Güvenlik önlemlerinde Mercedes her zamanki gibi S-sınıfından aşağıya doğru akıttıkları radar bazlı çarpışma önleyici sistem gibi sınıfında ilk olan aksesuarlar da olacakmış. İç dizayn ve lüks hissi her zaman sınıfının bu konuda lideri olan Audi'yle kapışacak gibi gözüküyor.
İçinde olması güzel bir ortam. Şu ekranlara ise hala tam alışamadım, bence ön konsola entegre olmalılar |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder