15 Ocak 2013 Salı

KITT gerçek mi oluyor: Audi'den pilotlu park

Çocukluğumun efsane dizisiydi Kara Şimşek. Michael Knight ve siyah Pontiac'ının maceralarını hoplaya zıplaya izlerdim resmen. Hep KITT gibi bir arabam olsun isterdim o zamanlar. Benimle konuşsun, istediğim zaman çağırayım gelsin, zor durumlardan beni kurtarsın vs. 


Görünen o ki, o günler çok uzakta değil. Audi'nin "Piloted Parking" uygulaması gerçekten şaşırtıyor. Sürücü, arabasından indikten sonra iPhone üzerinden "git, kendini parket" diye arabayı salıyor. Araba kendine kendine otoparka giriyor, ve bir yer bulup uslu uslu parkediyor. Sürücü, işi bitip çıktığında ise yine aynı uygulamayla bu sefer arabasını çağırıyor ve araba da paşa paşa geliyor (Videoda yok ama otopark parasını da bir chip vasıtasıyla ödetirsek hiç sorun olmazmış gibi gözüküyor). Tabi bunu, Audi'ler daha da sıkıcı bir hal aldı diye değerlendirenler olabilir ;)

Benim en hoşuma giden tarafı, örneğin park yeri sıkıntısı olan bir alışveriş merkezinde arabanızı salarsınız, siz direk içeride takılırken, o kendine bir park yeri bulmakla uğraşabilir. Tabi o sırada aynı otoparkta 100 tane otopilot modunda park yeri arayan araba varsa, çarpışmadan ve ortalığı karıştırmadan bunu yönetebilirler mi yakın gelecekte göreceğiz sanırım. Ya da örneğin Nişantaşı'nın dar sokaklarında, kendini 5km öteye parketmeden, size yakın bölgede dönmeyi başarabilir mi bilemiyorum.
Öyle ya da böyle;
Valeler bu işe bozulacak (zerre üzülmem onlar adına)...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder